7 טיפים שיעזרו לתינוק שלכם 'לישון כמו תינוק'

    עפר גדנקן No Comments on 7 טיפים שיעזרו לתינוק שלכם 'לישון כמו תינוק'

    התינוק נרדם לכם רק על הידיים? הוא מתעורר באמצע הלילה ומתקשה שוב להירדם? הפעוט בן השנתיים מטייל באמצע הלילה למיטת ההורים? • גב' רנה גנץ, מנהלת טיפת חלב במכבי שירותי בריאות מודיעין עילית, עם הטיפים שיאפשרו לתינוק ולכם לישון ברוגע.

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבנת תהליכי שינה של תינוקות ופעוטים והקניית הרגלי הירדמות נכונים חשובים כדי שגם לתינוק וגם להורים יהיה לילה טוב. כדי לאפשר לכם לישון טוב יותר, להלן שורת טיפים חשובים והמלצות לשינה טובה יותר.

    שינה מעודדת שינה ועייפות גוררת עייפות : השכבת התינוק לישון מומלצת כאשר הוא מתחיל להיות עייף אך לא עייף מדיי, כך יירדם מהר יותר, ויתעורר פחות במהלך הלילה, ויישן את כמות השעות המומלצת לכל תינוק על פי גילו.

    חלון שינה: זה הזמן האופטימלי להשכיב תינוקות לישון. פספוס חלון שינה יגרור עייפות יתר ואז קושי להירדם. כדי למצוא את חלון השינה של התינוק עלינו להסתכל עליו במהלך היום ולבדוק מה הסימן הראשון שהוא עושה שמראה שהוא עייף – למשל משחק עם תנוך האוזן, שפשוף עיניים, פיהוק. כשאחד מהסימנים מופיע, יש להשכיבו לישון – והוא יירדם בקלות.
    טקס שינה: הטקס מגדיר לתינוק גבולות בין יום ולילה. חשוב לבצע את אותו טקס שינה כל ערב – ארוחת ערב, אמבטיה, לבישת פיג'מה, קריאת סיפור קצר (אגב, רצוי אותו ספר כל ערב) קריאת שמע ו… למיטה.

    קשר חיובי: התינוק מתנגד להיכנס למיטה? עלינו ליצור למיטה הקשר חיובי. איך עושים זאת? פעם ביום ללא קשר לשינה, יש להכניס את התינוק למיטה ל2-3 דקות ולשחק איתו – אפשר לקרוא לו ספר, או לשחק בכדור יחד איתו – כך ייווצר למיטה הקשר חיובי – והוא לא ימהר לבכות בכל פעם שמכניסים אותו למיטה לקראת שנת לילה.
    מוצץ בהישג יד: על מנת להרגיל תינוק לקחת מוצץ לבד, ולא להעיר אתכם כדי שתכניסו לו את המוצץ לפה, יש להניח את המוצץ בכף ידו, ולקרב את כף ידו לפיו. כך בחודשים הקרובים כשהוא ירגיש מוצץ ביד, הוא יקרב את היד עם המוצץ לפה לבדו.

    גירוי יתר: כשחושפים את התינוק להרבה גירויים – קשה לו להירדם. לכן רצוי להתמיד באותה תנוחת הרדמה (כמובן שרצוי כשהוא במיטה שלו ולא בידיים), ולא לנסות לעבור מצורת הרגעה אחת לשנייה.

    חשוב לדעת: כשעוברים מהרגעה בידיים להרגעה בעגלה להרגעה בטיול – זה מגביר את הגירוי לתינוק ויקשה עליו להירדם.

    וטיפ אחרון לסיום: כשהפעוט יוצא ממיטתו במהלך הלילה ומגיע למיטת ההורים, יש להוליך אותו ביד חזרה למיטה שלו – ולא להרימו בידיים כדי להחזיר אותו למיטתו. בלילות שהוא נשאר במיטה- יש לשבח אותו על שהוא נשאר במיטתו כל הלילה – כך אנחנו מעודדים התנהגות חיובית.

    טיפה על הטיפה
    במודיעין עילית 3 תחנות טיפת חלב של מכבי, בפריסה ברחבי העיר. שירות בימי א-ה, כולל אחה'צ- בזמינות מצויינת. תור לתינוק חדש תוך שבוע מהלידה. אפשרות לביקור בית עד שבועיים אחרי הלידה. צוות אחיות מקצועיות כולל יועצות הנקה מוסמכות. השירות כולל: מעקבי גדילה והתפתחות, חיסוני שגרה כולל חיסוני שפעת , חיסונים מיוחדים לפגים, רפואת התפתחות על פי נהלי משרד הבריאות, בדיקות לצהבת ילודים ללא צורך בדקירה, ספירת דם לפעוטות פעם בחודש אחה'צ.



    0 תגובות